sábado, 21 de diciembre de 2013

Dimarts 3 de desembre


- Lectura en veu alta: elecció de tres poemes de Bai Juyi, traduccions de Miquel Serra.



No més val que no compris les tisores,

són cares i no crec que et serveixin per tallar el meu neguit.

Tampoc cal que esmolis el punxó,

gastaries en va les teves forçes i no s'esvaniria el nus dels meus budells.

Fora inútil tenyir la seda de vermell,

és un color que no m'agrada i ni tan sols serviria per fer-me un enfilall de llàgrimes.

Seria perdre el temps escalfar-me amb l'estufa,

el seu foc no podrà mai tenyir els meus cabells blancs.

Tisores, punxó, fil, estufa.

No podreu tallar-me la tristesa, desfer el meu ennuec ni enfilar-me les llàgramies,

perqué només el vi ha aconseguit fins ara que la meva amargor es dilueixi una mica.


No hay comentarios:

Publicar un comentario